Til alle andelseiere i Gislemyrveien 2-4 Borettslag:
Borettslaget har nylig mottatt vedlagte begjæring om granskning fra Agder Tingrett. En andelseier har begjært granskning av borettslaget ihht Borettslagsloven §7-14. Grunnlaget for dette er sak 1.6 på siste ordinære generalforsamling der krav om granskning fikk 4 av 33 stemmer. Andelseieren har engasjert advokat Odd Harald Eidsmo Barder, advokatfirmaet Punktum AS. Styret har derfor sett seg tvunget til å søke juridisk bistand, og har engasjert advokat Kirsti Bakke Aga, Norske Boligbyggelags Landsforbund SA. Dette bringer borettslaget inn i en svært usikker økonomisk situasjon, og styret ser seg derfor nødt til i første omgang å øke fellesutgiftene med totalt 10.000,- kr/måned. Økningen vil komme fra 1. juli og kostnadene blir fordelt etter andelsbrøk. Dette vil utgjøre drøyt ca 100,- kr/måned pr andel. Styret varsler med dette også at det kan bli nødvendig med ytterligere økninger på kort varsel, avhengig av hvordan saken utvikler seg videre.
De som måtte ønske å se selve begjæringen om granskning, kan henvende seg til styret.
Styret beklager på det sterkeste at borettslaget har havnet i denne situasjonen, men må bare konstatere at våre forsøk på dialog og nedskalering av konfliktnivået ikke har lyktes.
-Styret
30.04.2026